Persbericht: whitesky.cloud gaat voor Belgisch met Datacenter United, DSTNY en S3S voor hun managed cloud diensten.

De Belgische managed cloud provider whitesky.cloud gaat voor Belgische leveranciers in hun aanbod voor private en publieke cloud diensten

whitesky.cloud is een innovatieve cloud service provider die organisaties helpt om clouddiensten sneller, efficiënter en voordeliger aan te bieden. Daarbij ligt de focus van whitesky.cloud op ISVs’, telecombedrijven, managed service providers en retail organisaties. whitesky.cloud biedt een mix aan van public cloud, private cloud, managed kubernetes, backup- en storagediensten. Het Belgische bedrijf is daarmee hét alternatief geworden voor grote Amerikaanse cloudproviders, want de klant bepaalt bij whitesky.cloud helemaal zelf waar, of en hoe data wordt opgeslagen.

Door de strategische samenwerking met Datacenter United kan whitesky.cloud de hoogste uptime garanties bieden op de Belgische markt dankzij het enige Tier IV datacenter op Belgische bodem.

Met 6 datacenters in Vlaanderen heeft Datacenter United alle troeven in handen om aan de vraag van elke klant te voldoen. Zowel naar Edge als grotere installaties.

DSTNY is al sinds dag 1 telecompartner voor whitesky.cloud. Met publieke en private verbindingen kan DSTNY aan de noden voldoen van elke onderneming. Door hun high-speed backbone kan er aan hoge snelheden redundante dataverbindingen geleverd worden.

S3S is de vaste hardware partner van whitesky.cloud. Samen met de klant bepaalt whitesky.cloud de ideale configuratie waarna deze wordt geassembleerd en geïnstalleerd door S3S. Dit kan gaan van 1u Edge servers, tot configuraties van meer dan 100PB aan S3 opslag.

Door deze samenwerking biedt whitesky.cloud 100% soevereine cloud aan op eigen bodem. Klanten weten exact waar hun data is, zonder enige inmenging van een Amerikaanse Hyperscaler. Klanten voldoen hiermee aan de eisen van GDPR en ondersteunen hierdoor ook de Belgische economie.

Xavier Warnier – Sales Director bij Datacenter United

“De klik met whitesky.cloud was er al heel vroeg. Met onze 6 datacenters in Vlaanderen zijn wij de ideale partner voor ondernemingen die zoeken naar schaalbaarheid, bereikbaarheid en veiligheid van hun data. Als eerste en enige Tier IV datacenter die we uitbaten in Antwerpen kunnen wij de klanten van whitesky.cloud de hoogst mogelijke beschikbaarheid bieden van hun diensten en dit op Belgische grond. “

Maarten Schilders – Sales Manager Partner Business DSTNY

“We zijn al sinds de start de connectiviteitspartner voor whitesky.cloud. We zijn dan ook zeer verheugd dat whitesky.cloud ons vertrouwt als de geprefereerde partner naar hun klanten.We zijn van origine een Belgisch bedrijf dat uitgroeide tot een Europese leider en innovator in cloudgebaseerde bedrijfscommunicatie.

In België bieden we ook beveiligde connectiviteitsoplossingen aan klanten en partners. Samen vormen ze de perfecte mix voor een goede werking en de groei van elke onderneming.Wij geloven sterk in deze samenwerking met whitesky.cloud om Belgische ondernemingen en overheden te koppelen met de clouddiensten van whitesky.cloud”

Roel De Frene – Owner bij S3S

“S3S heeft al jarenlang ervaring in het op maat maken van server noden. Met whitesky.cloud maken we de beste configuraties voor hun klanten, van all flash server nodes, tot grote configuraties voor grote data opslag, alles is mogelijk. Alle configuraties worden in onze eigen assemblage hal geconfigureerd en proefgedraaid. Daarna wordt alles netjes verscheept naar de locatie van de klant en wordt het door een gecertifieerde engineer ter plaatste geïnstalleerd. Voor whitesky.cloud leveren we hardware over de hele wereld. “

Jeroen Van Langenhove – Managing Director whitesky.cloud

“Als Belgische onderneming bieden we onze managed cloud diensten al aan in 3 continenten. We zien in Europa meer en meer de vraag naar ondernemingen die data liever lokaal houden, of waar aan het gebruik van de grote Cloud spelers een te hoog prijskaartje hangt. Hier kunnen we met whitesky.cloud enkele vliegen in 1 klap slaan. Data blijft lokaal, je krijgt alle voordelen van de cloud en je kan meer dan 60% besparen op jouw IaaS. Dat dit kan worden ondersteund door andere Belgische ondernemingen en we hierdoor een echte Belgische cloud kunnen aanbieden maakt ons aanbod zeer uniek.

Op ons event Cloud Throughout op 24 April in Gent gaan we dieper in op enkele technische oplossingen maar ook over onze samenwerking met deze Belgische bedrijven. https://whitesky.cloud/cloud-throughout-event-2023-in-ghent/

Jeroen Van Langenhove

Like this article?

Share on Linkdin

Don’t have an account yet? Register and we’ll grant you access to our marketing and sales assets!